recensie: alles is liefde

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Alles is Liefde is een meer dan schaamteloze kopie van Love Actually. In plaats van Kerstmis is het nu Sinterklaas en we hebben geen handjevol verhaallijnen maar een paar handen vol. Betekent dit dat de film wat mij betreft met de zak naar Spanje mag? Not quite.

In Alles is Liefde speelt vrijwel elke Nederlandse acteur en actrice die vaker dan één per maand in de Telegraaf Privé staat. Voor de grappige momenten zijn er nog wat mensen van Jiskefet en De Vliegende Panters toegevoegd en zo waar: het geheel is beter dan de som der delen. Het SInterklaasfeest wordt gebruikt als kapstok om verschillende verhalen te vertellen van mensen die onderling allerlei familie- of liefdesrelaties hebben. Net als in Love Actually wordt het huilen en lachen afgewisseld om uiteindelijk in één grote slotscène alles op zijn pootjes te laten komen. Ik neem aan dat ik hier weinig mee verraden heb want voorspelbaar is het allemaal wel.

De kracht van de film schuilt dan ook niet in het verhaal maar in de rollen die door de verschillende BN'ers worden neergezet. Meest hilarische moment: de Vliegende Panters die als dronken corpsballen de kamer van de zoon van Beatrix binnenvallen en daar het Wilhelmus inzetten terwijl ze Duitse soldaten imiteren. Alles is Liefde is een Sinterklaasfilm maar als dvd kan hij ook prima voor onder de kerstboom.
admin Maandag 22 Oktober 2007 - 1:11 pm | | film